re branding

מיתוג מחדש – מתי נכון לעשות אותו?

25.9.2017
הביטו במיתוג של העסק שלכם - בלוגו שלו, במסר שהוא מעביר, בצבעים. עכשיו, הביטו מסביבכם - על הלוגואים של המתחרים, על מהלכי השיווק שלהם, על הקהל והמיתוג כולו. באיזה מקום אתם מעדיפים להיות? לכל חברה מגיע השלב בו היא צריכה להסתכל על עצמה ולשאול - האם אנחנו צריכים למתג את עצמנו מחדש? אם עוד אין לכם את התשובה, אל דאגה, אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה סיבות שישכנעו אתכם לעשות מיתוג מחדש.

לבלוט מעל המתחרים

לחברות הפועלות באותו התחום, לדוגמה חברות וסוכני נדל"ן, משרדי עו"ד, ולפעמים אפילו סתם מכולת שכונתית, יש נטייה להשתמש בלוגואים בעלי מאפיינים זהים. הלוגו נורא תואם את המוצר, אבל לא בהכרח תואם את המותג. בסופו של דבר, כל החברות נראות אותו הדבר, והלקוח נעשה עיוור אליהן. הוא לא יידע להבדיל ביניכם לבין המתחרים שלכם, ולא יוכל ליצור את החיבור. לא יצליח לחבר בין "שם לפרצוף".

אם המתחרים שלכם מתחילים להיראות כמוכתם, שאלו את עצמכם: מה אנחנו עושים טוב יותר? במה אנחנו שונים מהשאר? למה שיבואו דווקא אלי? את התשובות לשאלות האלו נתרגם ללוגו ושפה גרפית חדשה התואמת את הערכים שלכם. אל תיראו כמו המתחרים, תיראו טובים יותר. תבלטו!

אולי אתם מיושנים מדי והגיע הזמן למיתוג מחדש?

יכול להיות שהעסק שהקמתם בשנת 1980 מצליח עד היום, ומושך אליו את הלקוחות הקבועים, אבל מה לגבי לקוחות חדשים? או לחילופין, יש לכם עסק חדש, אבל המיתוג שלו פשוט לא תואם את רוח התקופה או את הלקוחות אליהם אתם מנסים להגיע. אנשים כיום רגישים יותר כלפי עיצוב וחוויה. אם הלוגו שלכם נראה מיושן, במיוחד לעומת המתחרים שלכם, הלקוחות כנראה ילכו אליהם. אם אתם מנסים לשדר שאתם עסק אמין או חדשני, גם חשוב שהאתר שלכם יהיה בנוי היטב, ולא יראה כמו אתר שנבנה לפני עשור או שניים. מה שהלקוח רואה, הרושם הראשוני, זה מה שהוא חושב עליכם. תתחדשו!

אתם כבר לא אוהבים את המיתוג שלכם?

מרגישים מיושנים? כבר לא מתחברים ללוגו הראשון שלכם? ואולי פשוט הצבע הסגול הבולט במותג כבר לא מדבר אליכם או למותג. הגיע הזמן לשינוי.

חוץ מזה, איך המיתוג שלכם נראה לשאר האנשים? האם האתר שלכם מסורבל ועתיק מדי והגולשים בורחים מהאתר אחרי דקה? אולי הלוגו שלכם מעוצב לא טוב, בלשון המעטה, ואתם נורא מקווים שאף אחד לא יבחין בו כשהוא עובר ליד העסק שלכם, בחותמת המייל שלכם או בכרטיס הביקור..?

שאתם לא מרוצים מהמיתוג שלכם, כנראה שגם הלקוחות לא. זה הזמן למיתוג מחדש.

מיתוג מחדש – כשמכוונים לשוק הבינלאומי

החברה שלכם פועלת כבר כמה שנים בהצלחה בשוק הישראלי ועכשיו אתם רוצים להצליח ושגשג גם מעבר לים. גם המיתוג שלכם צריך לפנות לחו"ל.

ישנם מקרים בהם פנייה לשוק הבינלאומי מצריכה שינוי שם, כתיבתו באנגלית, תרגומו או פשוט הסבה לשם בעל אופי בינלאומי. החלפת שם לרוב מצריכה לוגו מחודש, ואולי אף בניה מחדש של כל השפה המיתוגית – להראות נכונים יותר, בינלאומיים. דרך המיתוג נגיע ונשכנע קהל חדש, שאינו ישראלי ולא הכיר את המותג שלכם עד היום, להצטרף אליכם לדרך החדשה.

מיתוג מחדש לאחר שינויים מהותיים במבנה החברה

באופן כללי, כל שינוי מהותי במבנה החברה עשוי וצריך להוביל לתהליך של מיתוג מחדש. חברה גדולה קנתה אתכם, התאחדתם עם חברה אחרת? זה הזמן להפירד מהמותג המוכר, והפיכתו למותג חדש. המיתוג החדש ייתן תשומת לב לקהלים החופפים והשונים, המוצרים והמיקום הגאוגרפי, של החברה החדשה.

מיתוג מחדש פעמים רבות קורה עם  שינויים בהנהלה – המנכ"ל החדש או הבעלים החדשים של החברה לא מרוצים מהמיתוג הישן, או פשוט רוצה להבהיר שמדובר בחברה שונה עכשיו ולהציג לעולם חברה אחרת וטובה יותר.

אופי החברה השתנה? כדאי לשקול מיתוג מחדש

תהליך טבעי אותו כמעט כל חברה עוברת הוא שינוי והתפתחות לכיוונים חדשים. מוצר חדש או אסטרטגיה חדשה יכולים להביא למטרה הכוללת את החלפת המיתוג כולו. הסיבות לכך רבות: הנהלה חדשה או פנייה לשוק הבינלאומי כפי שצוין לפני, אך ישנן  סיבות נוספות.

לדוגמה, אם עד היום החברה התמקדה בשירות ותחום אחד ספציפי, בנתה עליו את השם והמיתוג, יכול להיות שהוא לא מתאים להתרחבות ולתחומים החדשים. כמו כן, יכול להיות שהחברה בחרה להוריד מחירים ולפנות לקהל רחב יותר ולכן נאלצה "להיפטר" ממיתוגה היוקרתי או רכשה מספר חברות הנמצאות תחת שליטתה וצריכה לעשות סדר "בבלאגן" ועוד.

חשוב לציין – מיתוג מחדש הוא תהליך שמתרחש לא רק בעולם הפיזי, וכולל הרבה מעבר לשינוי שם החברה, עיצוב של כמה מוצרים ממותגים ושינוי של הלוגו. מדובר בשינוי שפת המותג, בעדכון אתר האינטרנט של החברה ובקידום האורגני בגוגל שעושים לו, וכן בכל נכסיה האחרים של החברה באינטרנט כמו דף הפייסבוק ועמוד הלינקדאין שלה.

לסיכום, מיתוג מחדש הוא מהלך טבעי אצל חברות הפועלות מספר שנים בשוק. הוא יכול לנבוע מרצון להתחדש, משינויים בהנהלה או באסטרטגיה ובחברה. בסופו של דבר, מטרת העל היא להגיע לקהלים חדשים. לקהל הצעיר יותר, לקהל אמיד יותר או לקהל בינלאומי. המיתוג החדש משקף את הפנים החדשות של החברה ולאן פניה מועדות, בעוד המיתוג הישן יכול להישמר בזיכרון, להישאר כמורשת ונכס של המותג ויספר על הדרך שנעשה…

closeicon

let's get together!







Call Now Button
דילוג לתוכן