Restaurant Branding

החשיבות של מיתוג מסעדות

26.6.2017
לקראת פתיחתה של מסעדה חדשה, אולי כדאי שתשקיעו במיתוג שלה. הנה מספר מילים על החשיבות של מיתוג מסעדות.ערב יום חמישי, או שמא יום שישי בצהריים, אתם מסתובבים במתחם חדש ומלא במסעדות, מוכרות יותר, מוכרות פחות. לאן תיכנסו? השיקול הראשון, ללא ספק, הוא "מה בא לי לאכול כרגע?" שמכוון אתכם לאזור מסוים. השיקול השני, שעליו נדבר - "האם המסעדה הזאת מספיק מושכת אותי?". התשובה לשאלה טמונה במיתוג המסעדה, ומה שהיא משדרת לכם, לקוחותיה הפוטנציאליים.

מדוע כדאי למתג את המסעדה?

ישנם בתי עסק רבים בתחום הקולינריה כגון מסעדות, בתי קפה, ברים ודוכני מזון, אשר מעדיפים להשקיע את כספם בתוצר ובעובדים, אך מזניחים "לרגע" את סוגיית המיתוג. נכון, בסופו של דבר האוכל והשירות אלו הגורמים שיחזירו את הלקוחות לפעמים הנוספות, אבל משהו צריך למשוך אותם לשם מלכתחילה. לוגו פשוט וקטן לא בהכרח מספיק למיתוג המסעדה בשלמותה, ולא מסייע לה להתבלט בין אלפי מסעדות מתחרות. מסעדה, בדיוק כמו סטארט-אפ, היא עסק שדינו להיסגר במהרה אם לא ימשוך לקוחות, שיעדיפו את המוצר של המתחרים על פניו.

מיתוג המסעדה הוא דרך מצוינת להביא לקוחות רבים. כשהעסק ממותג היטב ובאופן מקיף – הלוגו קורץ ללקוחות, הצבעוניות (או דווקא היעדרה) משדרים את האווירה של המסעדה, והתפריט מעוצב באופן קריא ומושך, הלקוחות ינהרו פנימה. כשאתם, או כל בנאדם בעצם, נתקלים במסעדה מעוצבת היטב, המחשבה הראשונה שלכם היא שהאוכל שלהם כנראה מוצלח. אם הם השקיעו בזה, אין סיכוי שהם לא השקיעו ברמה של המנות וטיב המוצרים.

מסעדה ממותגת תוספת נפח גדול יותר אצל הלקוח. היא זכירה יותר. הלוגו שלה. הצבעים שלה. לפעמים גורמים אלו אף זכורים יותר מהאוכל עצמו. כשהמסעדה גדלה וצומחת לרשת מסעדות, המיתוג משחק תפקיד חשוב יותר. הלוגו והחוויה צריכים לעבור בכל שאר סניפי הרשת. כשאתם עוברים ליד קשתות צהובות היוצרות את האות M, אתם יודעים שהגעתם למקדונלדס. כשאתם נתקלים במדבקה עם "החתול" של מוזס על קיר ברחוב או על רכב, אתם יודעים שתוכלו למצוא את ההמבורגר של מוזס בסביבה.

מה בעצם כולל תהליך המיתוג של מסעדה?

הכל. החל מהלוגו, שהולך להתנוסס על גבי שלט הכניסה ולרמוז לעוברים אילו מטעמים מצפים להם בפנים, וכלה בדברים הקטנים יותר כמו אריזות הטייק אווי, המפיות או כרטיסי הביקור. בין לבין, יש את המסעדה עצמה: הקירות המעוטרים באיורים, תמונות או סלוגנים, עיצוב הפנים והריהוט שלה אשר כולם משתלבים ביחד ומכתיבים את האווירה של המקום.

מרכיב חשוב נוסף הוא התפריט עצמו: תפריט מעוצב, מאורגן היטב ותמציתי. תפריט אשר יהיה מובן ללקוח מהמבט הראשון, ידגיש את המנות המומלצות, וישדר את המותג וערכיו בצורה הכי בולטת לעיני הלקוח באמצעות הצבעים, הגופנים והמילים. יצירתיות משחקת תפקיד חשוב לאורך כל המיתוג.

איך מאפיינים מותג?

לפני שניגשים למיתוג המסעדה, צריכים לאפיין אותה. מי קהל היעד שאליו היא פונה? מה טווח המחירים שלה? האם היא פונה להיפסטרים תל-אביביים בשנות ה-20 לחייהם, האם זאת רשת מזון מהיר שבכל זאת מנסה לשדר יוקרתיות, האם זאת רשת מסעדות הפונה לכל המשפחה, או שמא מסעדה רצינית ויוקרתית המיועדת לאנשים אמידים יותר? כל תהליך העבודה לאחר מכן, כל הנראות של המסעדה, וכל השפה המיתוגית, יעשו בהתאם.

אחרי האיפיון, ניגשים לתהליך המחקר. הולכים לבקר במסעדות מתחרות ולספוג השראה. לומדים מה הם עושים נכון ולא נכון, מה לשפר וממה להתרחק. בוחנים את האיזור, בודקים אילו מסעדות נוספות פועלות שם ומחפשים כיצד להתבלט. אם כל המסעדות ממותגות בצורה אחת, כדאי לבחור בצורה אחרת. להבין כיצד לנצל את היתרון כשחקן חדש ששווה לשים לב אליו, ולא להיעלם בין המסעדות הוותיקות.

ומה עם כמה דוגמאות?

את מסעדת Alto שנפתחה לפני כשנה בחיפה מיתגנו באווירה יוקרתית ואפלולית. המסעדה נפתחה בסמוך להרמיטאז', חנות האלכוהול הגדולה במזרח התיכון, ולה אותם בעלים. Alto באיטלקית משמעותו "גבוה", וזו הרמה שהם מנסים לשדר והמסר שהם מעוניינים להעביר.

אנו השלמנו להם את המיתוג עם קיר כח במסעדה, קיר מברזל שכולו חיתוכי אותיות עם תכנים שמדברים על עולם הקולינריה, ומאחוריו גופי תאורה המאירים את האותיות. זה הקנה למסעדה לוק ייחודי וזכיר, אשר הכתיב את הטון לאופי המסעדה ויתר המיתוג.

בנוסף, השתמשנו באיורי בעלי חיים המעוטרים בתכשיטי זהב, עיצבנו תפריט פשוט ומתוחכם בו זמנית, ומילאנו את חלל המסעדה בציורי קיר נוספים אשר מקיפים את הלקוח.

מכירים את פליישמן? אנו מכירות אותם כבר שנים. סייענו להם במיתוג הסניף הראשון שלהם ברחוב הרצל בתל-אביב, וסייענו להם לאחרונה בפתיחת הדלי בשרונה מרקט. פליישמן מתמחים בהכנת סנדוויצ'ים בשריים מפנקים ואיכותיים, והם אפילו כשרים. הם שאבו את ההשראה מ-Deli בניו יורק, אך מתפארים באופי היהודי של המקום. לבם במזרח, והטעמים בסוף מערב. עבדנו על מיתוג המשלב בין הישן לחדש, שימשוך בעיקר צעירים, אך לא רק. עבודת המיתוג במתחם שרונה קשה במיוחד, עם עשרות מתחרים מוצלחים, ושם החשיבות של מיתוג מנצח מורגשת.

אחרונים חביבים הם הצ'ורוסיה שנפתחה ממש עכשיו בתל אביב. זהו הניסיון הראשון להביא את הטעם של הצ'ורוס המטוגן והמופלא ממדריד ולסגל לו אופי תל-אביבי. המיתוג של המסעדה – הלוגו שלה, האריזות שלה, הקירות שלה – הכל בהשראה מהטעמים שלה. מגוון הטעמים מתוקים אשר יצקנו לצבעוניות, היפסטרית למדי, שתואמת את הלך הרוח באזור. למקום מיוחד וחדשני, מגיע מיתוג מיוחד חדשני.

מה למדנו?

בשוק תחרותי כמו המסעדנות, חשוב לשים דגש על המיתוג של המסעדה. חשוב לשדר את האופי שלה ולמצוא דרך לבדל אותה ולמשוך את הלקוחות פנימה. מטרת המיתוג היא לעביר ולהעשיר את כלל החוויה שבישיבה במקום. כל הגורמים לוקחים בזה חלק – הלוגו, עיצוב התפריט, עיצוב קירות המסעדה ואפילו אופי המנות והשירותיות של המלצרים.

אמנם, מנות מוצלחות ומפנקות וחוויה מוצלחת יחזירו את הלקוחות לפעם השניה, אבל ללא המיתוג והנראות, אולי הם לא היו מגיעים גם לפעם הראשונה.

closeicon

let's get together!







Call Now Button
דילוג לתוכן