Tech Logos

לוגואים בעולם הטכנולוגי

26.6.2017
מיתוג מקיף אותנו מכל עבר, יש מיתוג טוב ויש מיתוג רע, אבל הוא נמצא שם לאן שלא נסתכל - בשלטי חוצות, בחנויות הבגדים, על אריזות המזון בסופרמרקט ובמקום שאנחנו מסתכלים בו לא מעט - בסמארטפון שלנו. חברות סטארט-אפ והייטק הבינו ממזמן את החשיבות במיתוג מוצלח, עם שם קליט ולוגו זכיר, צבע מוביל וסמליות שמטרתה להעביר את הערכים שלהן.

ריכזנו עבורכם כמה דוגמאות בולטות ומוכרות שאהבנו, ובתור התחלה, אחת מחברות ההייטק הוותיקות ומובילות בעולם – Amazon.

אמזון, כבר ממזמן לא סטארט-אפ, החלה את דרכה בשנת 1994 בתור חנות אינטרנטית קטנה לספרים. מייסד ומנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, רצה לקרוא לה בשם Cadabra, כמו "אברה קדברה", אבל עו"ד שלו ייעץ לו מיד להחליף, כי זה היה דומה מדי ל-Cadaver (גופה). הוא בסופו של דבר בחר באמזון, כמו הנהר הארוך בעולם ו"חנות הספרים הגדולה בעולם". הלוגו הראשון שלהם היה בהתאם. זהירות, תמונות קשות לצפייה:

במהלך השנים אמזון התפתחה, ואיתה גם הלוגו שמלווה אותה מאז שנת 2000. היא כבר לא רק חנות ספרים, היא חנות להכל ואת זה גם הלוגו מסמל. החץ המוביל מ-A עד Z מרמז שבאמזון תוכלו למצוא הכל, מ-א' ועד ת'. אה, והוא גם יוצר איזה חיוך חמוד, אם כבר רוצים להיות חברותיים לקהל. בשנת 2017, אמזון כבר הרבה מעבר לחנות אינטרנטית – יש להם מערכות בית חכמות, את הקינדל, שירות משלוחים בעזרת רחפנים ואפילו חנות אמיתית ופיזית עם קונספט חדשני. מצדיקים את הלוגו.

 

ונעבור לחברה הבאה, אחת מחברות הסטארט-אפ המוצלחות בעולם, ואחת ששינתה לחלוטין את הדרך בה אנו מטיילים ושברה את שוק התיירות – AirBNB.

בין אם יצא לכם להשתמש ב-AirBNB ובין אם לא, אתם חייבים להסכים שהרעיון שלהם היה מהפכני (ועדיין הינו). ההזדמנות ללכת לישון בדירה של מישהו אחר במקום להסתמך על בית מלון יקר, וכך גם לתת היצע גדול יותר למטיילים וגם לתת להם חוויה שונה, וברוב המקרים גם זולה יותר.

כשבריאן צ'סקי וג'ו גביה (שניהם החלו כמעצבים גרפיים, אגב) החליטו להקים את AirBNB בשנת 2008, הם בתחילה קראו להם בשם הארוך והבלתי קליט Airbed & Breakfast, שפשוט אמר מה שהם עושים – לינה על מזרן מתנפח וארוחת בוקר, וכך הלוגו שלהם היה נראה:

ההתחלה של AirBNB לא הייתה פשוטה, אבל הדרך אותה הם עברו היא סיפור אחר לחלוטין שצריך ללמד בבתי ספר ליזמות. בשנת 2009, הם החליטו לשנות את הגישה, ואיתה את המיתוג. הם קיצרו את השם ל-Airbnb, והעבירו את הלוגו כמה גלגולים עד שהגיעו ללוגו האחרון והמדובר שלהם.

בשנת 2014, Airbnb כבר סטארט-אפ ענקי ומוכר, והשינוי הדרסטי בלוגו שלהם היכה גלים. בין אם זה בגלל הצורה שלו שנורא שעשעה אנשים (תנו לדימיון שלכם לעבוד) ובין אם זו ביקורת מצד מעצבים אחרים.

האייקון החדש, שזכה לכינוי The Belo הוא קיצור של Belonging, שייכות, כי זה מה ש-Airbnb מנסים לשדר. כשאתה ישן בדירה של מישהו אחר אתה מרגיש שייך, לא מרגיש תייר.

ה-Belo מסמל ומורכב מ-4 דברים, כפי שהם טרחו להסביר בסרטון יוטיוב: אנשים, מיקום, לב ואת האות A של Airbnb. הצבע החדש והאייקון החדש הפכו לסימן ההיכר של החברה מאז, שכבר הפכה להיות יותר מאתר או אפליקציה למציאת מקום ללינה.

 

חברה ותיקה נוספת, למרות ששמה אינו מוזכר לעתים תכופות, היא Cisco, חברת הענק המספקת ציוד תקשורת, אבל מפורסמת בעיקר בזכות הנתבים שלה.

סיסקו הוקמה בשנת 1984 בסן פרנסיסקו. הצלחתם כבר לפענח איך הם חשבו על השם שלהם?

אהבתם לעיר בה התחילו את דרכם לא נגמרת בשם החברה, שכן מאז ומעולם הלוגו שלה מסמל את גשר הזהב, האייקון הכה סמלי של העיר. גשר המחבר בין העבר לעתיד, וגשר, המסמל חיבור, כמו אמצעי התקשורת שהם מספקים.

זהו הלוגו הראשון של Cisco, אם תהיתם, יותר גשר, פחות טכנולוגיה, וטוב שהם החליטו להתקדם הלאה.

 

לקראת החופשה הבאה שלכם יש סיכוי שתעשו כמה דברים: תזמינו כרטיסי טיסה, תזמינו איזה מקום לישון בו (אולי אפילו Airbnb שציינו כאן למעלה) ותתחילו לברר מה כדאי לעשות. ואיפה תעשו את זה? כנראה שב-TripAdvisor.

גם אם לא יצא לכם להשתמש ב-TripAdvisor, אתר הביקורות הגדול ביותר בכל הנוגע לאטרקציות ומסעדות, יכול להיות שנתקלתם בלוגו שלו מתנוסס על דלת של עסק בארץ או בחו"ל, באחד מעשרות אלפי המקומות שהם המליצו עליהם.
הלוגו שמלווה אותם מאז שהוקמו בשנת 2000 אולי לא הכי מושך ויזואלית, אבל הוא בהחלט מייצג את הערכים של TripAdvisor בצורה הטובה ביותר.
בואו ננסה לחשוב כמו החברה שעיצבה להם את הלוגו – מה יכול לסמל טיולים? מצפן, מפה, גלובוס, תרמיל… או משקפת. מה יכול לסמל חוכמה? בכל זאת, אתר שאני אמור לסמוך עליו – מוח? ספר? אולי איזו חיה חכמה… כמו ינשוף? בול.

כן, זהו ינשוף עם משקפת, אבל זה לא הכל. תהיתם מה מסמלות העיניים – האחת ירוקה, והשניה אדומה? העין הירוקה מסמלת את כל הדברים המומלצים שכדאי ללכת אליהם, ואילו העין האדומה את כל מה הדברים שכדאי להתרחק מהם. תעקבו אחרי הינשוף, הוא יודע את הדרך.

 

לסיום, אפליקציה כחול-לבן (גם בצבעי האייקון שלה) שיכול להיות שכבר שמעתם עליה – Paybox.

הסטארט-אפ הישראלי Paybox החל את דרכו לפני כ-3 שנים וניסה להביא לארץ את בשורת התשלומים החברתיים. בעזרת האפליקציה תוכלו לפתוח קבוצה, להזמין את החברים שלכם, ולגייס כסף למטרה מסוימת – על האש ביום העצמאות, מתנה יקרה לחבר, איסוף כסף למסיבת רווקות, או כל דבר אחר שתחשבו עליו.

 

האייקון שלהם, עם כל הפשטות שלו, מסמל בדיוק את מה שהאפליקציה עושה. מצד אחד, זה נראה כמו בנאדם (כנראה מאושר, עם הידיים למעלה, אם תסתכלו על Airbnb), ומצד שני זה מטבע שנכנס לתוך קופסה, או קופה.

בסך הכל, האייקון עושה את העבודה.

 

אלו רק 5 חברות, קטנות וגדולות, מתוך אינסוף סטארט-אפים, אתרים, אפליקציות או חברות הייטק ענקיות הפועלות בארץ ובעולם, אשר לכולן מטרה אחת – להתבלט. בסופו של דבר, האייקון שמלווה את האפליקציה, הלוגו המתנוסס בראש האתר או הינשוף על המדבקה בכל מקום – הוא מה שיזכרו.

רוצים לדעת איך ממתגים את הסטארט-אפ שלכם בצורה הטובה ביותר וגורמים לכל העולם לדעת מי אתם? את זה, תשאירו לנו.

closeicon

let's get together!







Call Now Button
דילוג לתוכן